3 powody, dla których polityka otwartych drzwi działa

News

Rola menedżera jest trudna.

Nie tylko musisz zapewnić, że firma działa sprawnie, podejmując decyzje i być może nawet zarządzając budżetem, ale musisz również prowadzić i motywować swój zespół.

Jest zdecydowanie zbyt wielu kiepskich menedżerów. Jest to jeden z głównych powodów, dla których pracownicy opuszczają firmę. Kiedy masz kiepskiego menedżera, czujesz się niedoceniany, nie czujesz się słuchany ani rozumiany, nie czujesz, że chcesz pracować dla tej konkretnej osoby, a to zaczyna wpływać na twoją pewność siebie i poczucie własnej wartości. To nie jest dobra sytuacja i żaden pracownik nie powinien jej znosić.

Dlatego właśnie wszyscy menedżerowie powinni skupić się na byciu najlepszym, jakim mogą być. Nigdy nie ma momentu, w którym menedżer wie wszystko i zawsze należy dążyć do tego, aby uczyć się i rozwijać jeszcze bardziej.

Jednym z kluczowych aspektów dobrego zarządzania jest umożliwienie pracownikom poczucia, że mogą przyjść i porozmawiać z Tobą, jeśli tego potrzebują, a także to, jak radzisz sobie z tymi problemami i kwestiami, które się pojawiają. Z tego powodu polityka otwartych drzwi jest świetnym pomysłem.

Co to jest polityka otwartych drzwi?

Nie oznacza to, że siedzisz przy otwartych drzwiach w biurze przez cały czas, kiedy pracujesz przy swoim biurku. Oznacza to, że jeśli Twoi pracownicy czują, że muszą przyjść i porozmawiać z Tobą, wiedzą, że mogą. Mogą albo zapukać do drzwi i zapytać, czy masz pięć minut, albo mogą wysłać e-mail i zrobić to samo.

Jeśli jesteś naprawdę zajęty i nie masz czasu, to jest całkowicie w porządku, aby powiedzieć "nie ma problemu w ogóle, czy możesz dać mi tylko pół godziny?" i mogą następnie wrócić. Nie chodzi o to, aby rzucić wszystko, ponieważ nie zawsze jest to możliwe, ale chodzi o to, aby być dostosowanym.

Jeśli zastanawiasz się, dlaczego jest to dobry pomysł, sprawdźmy trzy bardzo stanowcze powody.

  1. Pracownicy wiedzą, że mogą zwrócić się do menedżera, jeśli tego potrzebują - Świadomość, że jeśli masz problem, nie musisz radzić sobie z nim sam, jest bardzo pocieszająca. Dobry menedżer daje do zrozumienia, że jest w biurze, aby pomóc, a nie tylko prowadzić i zarządzać. Pomaganie pracownikom, aby czuli się komfortowo w ten sposób, pomaga im zadomowić się w roli i wykonywać swoją pracę na wyższym poziomie.
  2. Pracownicy czują się doceniani, a to podnosi morale - Wiedza, że kierownik jest tam, aby pomóc w razie potrzeby, sprawia, że pracownik czuje się doceniony. To pomaga podnieść morale w całym biurze, co ma bezpośredni wpływ na wydajność.
  3. Redukuje stres i konflikty w miejscu pracy - Stres narasta z czasem, podobnie jak konflikty w wielu przypadkach. Jeśli pracownicy czują, że mogą porozmawiać ze swoim menedżerem o stresie lub innych problemach, które mają, to zmniejsza to skutki poprzez niemalże "zdławienie ich w zarodku".

Te trzy powody powinny dać Ci do myślenia. Jeśli jeszcze nie prowadzisz polityki otwartych drzwi, może nadszedł czas, abyś spróbował?