Co tworzy ducha zespołu?

News

Jeśli chcesz zjednoczyć wszystkich w swoim biurze i zapewnić sukces firmy, potrzebujesz jednej rzeczy - ducha zespołu.

Duch zespołowy to poczucie pozytywności i "wszyscy za jednego, jeden za wszystkich", które istnieje w grupie ludzi. Oznacza to, że wszyscy pracują na rzecz tego samego, zależy im na ogólnym celu, a w rezultacie jest bardziej prawdopodobne, że ten cel zostanie osiągnięty.

Oczywiście nie da się po prostu kliknąć palcami i sprawić, by wszyscy pracujący przy stołach na wysokości stoiska nagle poczuli ducha zespołowego, jest to coś, co wymaga pielęgnowania i pewne rzeczy muszą znaleźć się na swoim miejscu, by tak się stało.

Duch zespołowy w dużej mierze zależy od morale. Istnieje wiele sposobów na podniesienie morale w biurze, ale należy również upewnić się, że wszyscy wiedzą, do czego mają dążyć. To właśnie te dwa elementy tworzą ducha zespołu, ale sposoby na osiągnięcie tego celu są dość subtelne.

Zanim przejdziemy do tych szczegółów, sprawdź tę infografikę, która podkreśla dokładnie, dlaczego duch zespołu działa.

Źródło - https://info.4imprint.com/infographic/why-team-spirit-works-infographic/

Aby osiągnąć punkt, w którym masz wysokie poczucie ducha zespołu w swoim biurze i od tych, którzy siedzą na swoich wysokich stołkach, powinieneś skoncentrować się na następujących rzeczach:

Upewnij się, że masz jasną deklarację misji

Każdy musi wiedzieć, co jest celem zespołu i dlaczego. Kiedy ludzie nie są pewni, do czego dążą i dlaczego tak bardzo się starają, wydajność spada i wszystko zaczyna zwalniać. Posiadanie jasnej deklaracji misji i upewnienie się, że każdy rozumie swoją rolę i cele w szerszym kontekście, zapewni, że duch zespołu będzie dominował.

Skup się na tym, aby Twoi pracownicy czuli się dobrze

Morale jest niezwykle ważne w miejscu pracy, a to oznacza zapewnienie, że ci, którzy siedzą na swoich krzesłach biurowych siatki czuć cenione i słuchane. Duch zespołu wyjdzie przez okno lub nie uda się nawet dostać z ziemi, chyba że pomożesz swoim pracownikom czuć się dobrze o ich pracy i że są wysoko cenione.

Angażuj swoich pracowników w podejmowanie decyzji, informuj ich na bieżąco i pomagaj w tworzeniu rodzinnej atmosfery w biurze. Dzięki temu wszyscy poczują się jak u siebie i będą pracować ponad miarę dla dobra zespołu.

Upewnij się, że wszyscy podzielają tę samą wizję

Oprócz tego, że wszyscy wiedzą, jakie są cele i misja firmy, musisz również upewnić się, że wszyscy w nie wierzą. Wizja musi być wspólna, w przeciwnym razie będzie to tylko kolejne zadanie lub praca, którą trzeba wykonać, aby otrzymać wynagrodzenie. To nie jest sposób, aby skupić się na rozwijaniu ducha zespołu!

Ponownie, poproś o opinie i upewnij się, że ich wysłuchasz i ocenisz, czy mają szansę zadziałać. Może to być cokolwiek, od wypracowania nowego systemu biurowego po ogromny relaunch nowej marki. Poproś o sugestie, przeanalizuj je wspólnie i upewnij się, że każdy czuje pewną zawodową pasję w związku z nadchodzącą trasą. Możesz to zrobić, skupiając się na kwestii morale, o której właśnie mówiliśmy, i pomagając stworzyć poczucie przynależności w swoim biurze.

Duch zespołu to coś, co pozwoli Twojej firmie przetrwać trudne czasy, które z pewnością nadejdą w pewnym momencie. Zapewni również, że wszelkie drobne nieporozumienia lub konflikty zostaną szybko przezwyciężone, a także będzie kultywować nowe pomysły i sugestie.

Bez ducha zespołu, każdy ciągnie w zupełnie innym kierunku, co nie wpływa korzystnie na wydajność. Kiedy wszyscy mają tę samą wizję i wiedzą, jakie są ich cele, wyniki są zawsze pozytywne i zawsze pomagają firmie iść do przodu i być bardziej produktywną.

Czy uważasz, że duch zespołu w Twoim biurze jest wysoki, czy może przydałoby się trochę pracy?