3 Powody, dla których nie powinieneś przyjaźnić się ze swoimi pracownikami w mediach społecznościowych

Wydaje się, że media społecznościowe przejęły nasze życie do tego stopnia, że nie jesteśmy w stanie określić, gdzie powinny być granice przez cały czas.
Jak często sprawdzasz swoje konta w mediach społecznościowych? Prawdopodobnie kilka razy dziennie! To jest stopień, do którego Facebook, Instagram, Twitter, itp, stały się zszywkami w naszym społeczeństwie. Każdy jest na przynajmniej jednej platformie i większość z nich jest dość aktywna. Jako menedżer, prawdopodobnie spotkasz się z sytuacją, w której pracownik poprosi o śledzenie Cię na mediach społecznościowych, lub możesz ulec pokusie śledzenia go.
Co powinieneś zrobić? Czy jest to profesjonalne, czy jest to całkowicie w porządku?
Wielu menedżerów przyjaźni się ze swoimi pracownikami na mediach społecznościowych i nie ma z tym problemów, ale ma to szereg problemów, które mogą wystąpić, gdy ludzie nie są tak ostrożni z tym, co zamieszczają. Późne nocne tyrady, komentarze na temat pracy, wspólne zdjęcia, to wszystko może powodować problem, gdy powoduje, że granice między pracą a domem są zamazane.
Z tego powodu prawdopodobnie lepiej unikać mieszania w ten sposób biznesu z przyjemnością. Przyjrzyjmy się trzem powodom, dla których z pewnością tak jest.
Menedżerowie muszą mieć pewną dozę szacunku ze strony swoich pracowników
Zarządzający jakością nie domagają się szacunku, ale jest on dawany swobodnie, ponieważ działają w sposób, który go inspiruje. Kiedy pracownicy mogą zobaczyć słodkie zdjęcia kotów, które udostępniasz na Facebooku lub późne nocne ranty, które zamieściłeś, gdy miałeś kieliszek wina lub dwa za dużo, może to zetrzeć się na tym szacunku i spowodować, że zobaczą cię jako kolegę, a nie menedżera.
Śledzenie mediów społecznościowych może wyglądać nieprofesjonalnie
Jeśli masz wyższe kierownictwo, np. w centrali, mogą mieć problem z menedżerami i pracownikami będącymi przyjaciółmi na mediach społecznościowych, ponieważ wygląda to nieprofesjonalnie. Tak, musisz budować morale i utrzymywać wszystkich szczęśliwych we współczesnym nowoczesnym biurze, ale musisz także pamiętać, że musi istnieć struktura i wszystko, co powoduje, że staje się ona zagrożona lub rozmyta, może wyglądać wyjątkowo nieprofesjonalnie.
Powoduje, że linie między osobistym i zawodowym stają się nieco zamglone
W końcu, głównym powodem jest to, że kiedy jesteś dzielenia rzeczy o swoim życiu osobistym do swoich pracowników, to powoduje, że linie między pracą i domu, aby stać się niezwykle niewyraźne i błotniste, a w końcu mogą one zniknąć całkowicie. Oznacza to, że tracisz szacunek menedżera i ryzykujesz, że nie będziesz stanowił wzoru do naśladowania, którego wszyscy pracownicy potrzebują od swojego menedżera.
Nie musisz być zimny i pozbawiony dystansu do swoich pracowników, ale powinieneś starać się zachować pewien dystans, zwłaszcza jeśli chodzi o Twoje osobiste konta w mediach społecznościowych.
- 12 września 2022