Zakup mebli biurowych
W drodze po nowe meble
Zakup mebli biurowych nie jest specjalnie trudnym zadaniem, ale mimo wszystko, jeśli chcemy osiągnąć naprawdę dobre efekty, będziemy musieli się nad tym dobrze zastanowić i zaplanować nasze zakupy w odniesieniu do bardzo konkretnych założeń. Inne meble będą bowiem potrzebne w salach konferencyjnych, a inne w recepcji. Inaczej będzie wyglądało biuro pracownika w jednym zawodzie, a inaczej w innym. Inaczej będziemy podchodzili także do kwestii estetycznych w biurach wykorzystywanych przez kobiety, a inaczej będziemy aranżować biura dla przeważająco męskiego personelu.
Przewidziany budżet
Co więcej, zanim przejdziemy do wyboru najlepszych mebli do każdego z tych dokładnie rozpatrzonych zastosowań, będziemy musieli ustalić konkretny, niekoniecznie jednak nieprzekraczalny budżet. Budżet powinien być zdefiniowany poprzez widełki tak, by dążyć do minimalnego wydatku, ale nie rezygnować z czegoś bardzo dobrego tylko dlatego, ze nie jest to najtańsza opcja. Za najważniejszy element przy wyborze mebli powinno się zawsze uznawać ergonomię. Jest to praktycznie konieczne, ponieważ meble będą nam każdego dnia służyły przez 8-12 godzin i to od nich będzie zależało, jak efektywnie będą działać pracownicy. Maksymalna wygoda to nie kwestia przyjemności, ale sposób na ograniczanie zmęczenia i problemów związanych z kręgosłupem.
Postaw na jakość
Odpowiednia wysokość biurek, odpowiednia twardość krzeseł – to wszystko kumuluje się w ciągu dnia, tygodnia i roku, po czym odbija się na ilości i jakości pracy. Równie praktyczne muszą być wszystkie półki i regały, których dobry wygląd jest ważny, ale nie może stać w sprzeczności z wygodą pracy pracowników. Na meble biurowe trzeba popatrzeć także pod kątem przebywania. Należy uświadomić sobie, że definiują one przestrzeń, w której osoby będą przebywać przez wiele godzin każdego dnia. Ważna jest tutaj estetyka, bo w brzydkim miejscu człowiek czuje się źle, ale ważne są też takie drobnostki, jak na przykład dopasowanie różnych elementów do potrzeb tego jednego bardzo wysokiego pracownika i inne tego typu z pozoru trzeciorzędne kwestie.
- 19 września 2016